ارده کنجد

ارده کنجد حاصل کوبیده شدن و تفت دادن کنجد است و بافتی روغنی و نرم دارد. که سرشار مواد مغذی است و فواید زیادی دارد.

ارده کنجد های‌دیت، غذایی انرژی زا است که مصرف میزان متناسب و متعادلی از آن در طول هفته و ماه سبب کاهش کلسترول بد خون و افزایش سطح چربی خوب خون میشود. برای تقویت حافظه در کودکان بسیار مفید میباشد. کنجد منبع خوبی برای درمان یبوست میباشد و سرشار از کلسیم است که سبب استحکام و سلامت استخوانها و دندانها میشود. همچنین ارده خاصیت ضد سرطانی دارد.

منبع مواد معدنی و ویتامین ها

اهن: مقدار زیادی اهن در ارده وجود دارد که باعث پیشگیری و درمان کم خونی و انمی می شود . سبب افزایش گلبول های قرمز خون می شود.
مس: مقادیر قابل توجهی مس در ان وجود درد که از کمبود مس بدن جلوگیری می کند و برای سلامت عصب و استخوانها ضروری است.
ویتامین های گروه B: وجود ویتامین B در ارده باعث کتهش استرس و بهبود عملکرد مغز می شود.
لیگنان : لیگنان ها از ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند.

سلامت قلب:

به کاهش فشار خون بالا، کلسترول بد خون و تری گلیسیرید بالا کمک می کند. اگر به مدت 2 ماه روزی یک و نیم قاشق غذا خوری مصرف ارده داشته باشید باعث می شود تری گلیسیرید و کلسترول شما کاهش یابد. همچنین خطر سکته و بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

ضد باکتری:

به دلیل انتی اکسیدان های موجود در ارده خاصیت ضد باکتری هم دارد. برخی از کشور ها از ان برای بهبود زخم های دیابتی استفاده می کنند.

 ارده کنجد در بدنسازی

ارده ماده خوراکی است که سرشار از ویتامین های گروه B می باشد. به این خاطر می‌تواند گزینه‌ ای خیلی خوب برای تامین انرژی بدن در طول روز و فعالیت بدنی باشد. ارده یک ماده‌ی خوراکی بسیار پر انرژی می باشد. یعنی انرژی که بدن برای فعالیت‌ های بدنی نیاز دارد را تامین می کند. چون پروتئین زیادی دارد، بافت‌ های عضلانی را ترمیم و تقویت می کند. علاوه بر ان به دلیل اینکه اسید های چرب ضروری دارد، عروق را پاکسازی می کند و موجب باز شدن رگ ها می‌شود.

  1. ارزش غذایی :

طبیعت ارده گرم و تر است. و ترکیبات ان اسید های امینه، پروتئین، روی، مس، فسفر، کلسیم، سلنیوم، تیتامین و میتونین است. ارده کنجد برای بانوان بسیار مفید است زیرا از بیماری های رحمی جلوگیری می کند. موجب نرم شدن روده ها می شود و از بواسیر جلوگیری می کند همچنین باعث درمان یبوست می شود. به دلیل خاصیت انتی اکسیدانی که دارد موجب پیشگیری از سرطان می شود و از ایجاد تومور جلوگیری می کند.

کاهش وزن: به دلیل اینکه ارده داراری چربی است باور عموم این است که با مصرف ان دچار افزایش وزن می شود. اما در صورتی که کاملا برعکس است و مصرف ان باعث کم شدن اشتها می شود زیرا به مقدار قابل توجهی در ان فیبر و پروتئین وجود دارد همچنین باعث افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن هم می شود.

یک قاشق ارده ( 15 گرم ):

  • پروتئین:3 گرم
  • چربی :8 گرم
  • کربوهیدرات:3 گرم
  • فیبر:2 گرم
  • کالری: 89

برای تماس با ما روی لینک کلیک کنید.